Pytamy właściciela Tibo Sound & Light o zakup S3L | Konsbud Audio

Jesteś tutaj

Pytamy właściciela Tibo Sound & Light o zakup S3L

20.01.16

Firma Tibo Sound & Light z Wrocławia zakupiła niedawno konsoletę AVID S3L od dystrybutora konsolet AVID w Polsce, firmy Konsbud Audio. Jest to już kolejny produkt firmy AVID przeznaczony do pracy „live” w firmie Tibo Sound & Light, która jest również użytkownikiem konsolety Profile oraz SC48. Udało nam się zadać kilka pytań panu Maciejowi Marchewce, właścicielowi Tibo Sound & Light:

-Skąd pomysł na sprzęt firmy AVID?

Maciej Marchewka: Bardzo często na koncertach korzystam z materiału ze studia. Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem systemu Digidesign ProTools ( od wersji 4 :)). Jest to platforma, którą doskonale znam. Przejrzysty interface oraz siła i jakość wtyczek TDM, a dzisiaj AAX, przez lata towarzyszy mi podczas produkcji muzycznych oraz podczas wielu post-produkcji telewizyjnych i filmowych. Bezsprzecznie AVID ProTools to światowy standard, z którym mocno się zaprzyjaźniłem i nie zamierzam się z nim rozstawać. AVID S3L natomiast pozwala mi pracować w studiu bardziej ergonomicznie, a co za tym idzie szybciej i wygodniej.

-Jakie są dla Pana najważniejsze plusy konsolet firmy AVID?

MM: Podczas pracy live spotkałem się z wieloma rozwiązaniami cyfrowymi. Inwestycja w konsolety AVID Profile  oraz SC 48 okazały się dobrą inwestycją. Platforma VENUE oferuje bardzo dobrą ergonomię. Wszystkie enkodery i przyciski są na swoim miejscu, przez co na tych konsoletach pracuje mi się równie łatwo jak na konsoletach analogowych. Dobre brzmienie, dobrodziejstwo pluginów, zaawansowany system zarządzania scenami i trwała konstrukcja są nie do przecenienia podczas profesjonalnych produkcji.

Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji o zakupie konsolet z serii VENUE pozostawał fakt, iż w końcu mogliśmy obsługiwać zachodnich artystów, których realizatorzy mogli przyjechać do nas ze swoim pendrivem.

-Dlaczego zdecydowali się Państwo akurat na konsoletę AVID S3L?

MM: Zakup AVID S3L podyktowany był chęcią nie rezygnowania ze sprawdzonej i dobrze znanej platformy VENUE podczas mniejszych i małych koncertów tam, gdzie nie jest możliwe zainstalowanie większej konsolety. Nie chcieliśmy by mały rozmiar wymuszał podjęcie decyzji o kompromisie między niewielką budżetową konsoletą, a jakością. Teraz pracuję na kompaktowej konsolecie z mocnym sercem HDX. Jakość wtyczek AAX oraz dynamika i brzmienie preampów powodują uśmiech na mojej twarzy. Teraz też w końcu mogę spakować swoją konsoletę do bagażnika i pojechać na gościnne występy wiedząc, że mam ze sobą solidnie brzmiące narzędzie.

 

Wielokrotnie podczas moich produkcji podpieram się ścieżkami audio lub materiałem  wielośladowym ze studia. AVID S3L z nowym softem VENUE 4,5 w tandemie z Pro Toolsem to wymarzony dla mnie duet.

-Czy stół grał już na jakichś imprezach, jeśli tak – na jakich i jakie są wrażenia z użytkowania?

MM: Już po trzech dniach po zakupie S3L zagraliśmy na niej Noworoczny koncert Tercetu Egzotycznego. Paweł Bardzik - realizator Tercetu bardzo szybko "złapał się" w nowej desce i po paru podpowiedziach na początku pracy już do końca koncertu bawił się nią sam.

Trzy dni później S3L zagrała z powodzeniem na Torwarze koncert "Cygańskiej Gali Sylwestrowej".

Na początku stycznia kilkukrotnie S3L wyjeżdżała już z magazynu. Wygląda na to , że mały AVID będzie nam często towarzyszyć podczas naszych produkcji, a co za tym idzie nasza starsza cyfra pewnie będzie szukać nowego właściciela.

Galeria: 

Produkty