Koncert Massive Attack na Live Festival | Konsbud Audio

Jesteś tutaj

Koncert Massive Attack na Live Festival

23.08.16

Live Festival powrócił w tym roku na teren lotniska przy Muzeum Lotnictwa Polskiego. W repertuarze znalazły się zespoły, które znamy od lat, ale na ich koncerty wybrać się zawsze z chęcią chcemy (m.in. Massive Attack, Sia, The Chemical Brothers), ale też trochę młodszych gwiazd z rodzimego podwórka: chociażby świetna Julia Marcell. Na scenie głównej Robb Allen zrealizował koncert Massive Attack na konsolecie Avid S6L.  Na scenie Kraków, gdzie występowali głównie polscy artyści, firma GMB Pro Sound zainstalowała system J firmy d&b audiotechnik, wraz z nowymi subbasami B22. Wszystko zasilono wzmacniaczami D80.

Wydarzeniem, na które czekało wiele osób z widowni był koncert Massive Attack. Od dłuższego czasu realizatorem FOH tego zespołu jest Robb Allan. Robb pracuje jednocześnie dla firmy Avid. Jego rola polega między innymi na konsultowaniu funkcjonalności i  ergonomii pracy, które ma mieć flagowa konsoleta Avid S6L. Nietrudno więc się domyślić, że to właśnie S6L jest „oczkiem w głowie” Robba i na tej konsolecie pracuje na co dzień.

Robb jeździ na trasy Massive Attack ze swoją konsoletą. Ma przygotowany show pełny sampli, automatyki i plug-inów. Wszystko jest zsynchronizowane z oprogramowaniem ProTools, także realizator może zarówno odtwarzać na żywo sample, jak i nagrywać ślady. Przełomowym momentem dla Robba było odkrycie tzw. wirtualnej próby. W krajach zachodnich jest to często spotykany sposób pracy, w Polsce również ostatnio staje się coraz bardziej popularny. Polega na tym, że nagrywa się zespół podczas prób, potem dokonuje się miksu (właściwie prawie takiego, jak na płytę – z zastosowaniem processingu i automatyzacji). Potem, gdy zespół jedzie w trasę, nie ma potrzeby realizowania prób z muzykami, po prostu odtwarza się nagrania i dostosowuje brzmienie muzyków do danego miejsca, jego akustyki i systemu nagłośnieniowego. To właśnie wirtualna próba jest jednym z czynników, dla których Robb pracuje na S6L, jedyną konsoletą o tak rozbudowanych możliwościach, współpracującą z oprogramowaniem ProTools.

Koncert w Krakowie został zrealizowany na światowym poziomie. Zespół, pomimo wysokiego SPL, zachował dużą  klarowność. Brzmienie było dopracowane w każdym szczególe (tu znowu należałoby przypomnieć zalety wirtualnej próby), nie było miejsca na wpadki, czy przypadkowe kręcenie efektami. Każda zmiana była przemyślana i umiejscowiona w czasie. Życzymy sobie więcej takich wydarzeń w Polsce!

Zdjęcia: Łukasz Kornafel

Galeria: 

Produkty